Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Sziszy I. | 0 hozzászólás
300 köbméter követ, 600 tonna öntöttvasat építenek a Margit hídba, amelyet szeptember első hete óta már műemléki szempontok alapján, régi díszítő elemekkel is szépítenek. A restaurálás csütörtöki bemutatóján a kivitelezők szóvivője megerősítette: az autós forgalomnak még az idén átadják a több mint egy éve lezárt hidat, a végső átadást pedig 2011. májusára tervezik.
Wild László építész elmondta: a Margit híd legszebb, legpompásabb, 1936-37-es formáját kívánják újjáépíteni, tehát visszakerülnek a régi díszes címerek, az eredeti, párizsi mintára öntött lámpaoszlopok, s a háborúban elpusztult díszes korlátok is. A hídhoz tartozó budai és pesti oldal aluljáróit pedig ismét a kis földalattiéhoz hasonló Zsolnay csempék fogják díszíteni
Az építész elmondta azt is: nem volt egyszerű dolguk, mivel a II. világháborúban nemcsak maga a híd, hanem a tervrajzai is elpusztultak. Így régi fényképek, levéltári anyagok alapján tervezték most újra a hidat. Például egy fénykép alapján rekonstruálják azokat az oszlopokat, obeliszkeket, amelyeken sárkányok tartották a kandelábereket. A középpilléren újra látható lesz a magyar történelmi középcímer és a parlamentihez hasonló kőpárnára ültetett korona is.
A tájékoztatón elhangzott, hogy már egy csepeli öntödében elkezdték a híd öntött vas babérleves párkánydíszeinek, korlátjainak, kandelábereinek, villamos felső vezeték-tartó oszlopainak gyártását. Csupán az öntöttvas babérleveles díszsor körülbelül 1,5 kilométeren keresztül fut majd végig a korlátok alatt.
A hidat a Margitszigettel összekötő kis szárnyhidat az eddigiektől eltérően nem egy lépcsős aluljárón keresztül lehet majd megközelíteni, mivel kiderült, hogy ez nehezen leküzdhető feladat elé állítja a szigetre tartó mozgássérülteket, illetve a babakocsis kismamákat. Így a felújított Margit hídról az aluljáró helyett, a jövőben zebrán lehet majd eljutni a szigetre. Újdonság lesz az is, hogy a híd mindkét oldalára bicikli utakat építenek, több és hosszabb lehajtó sáv lesz Buda felé, a pesti oldalon pedig megemelték a rakpart fölött futó részt, hogy a magasabb teherautók se szoruljanak be alá.
FH
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!