Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A fenyegetések nem tántorítanak el bennünket az új modell megvalósításától - jelentette ki György István a főváros új intézményi infrastruktúrájáról szólva a Városházán tartott sajtótájékoztatón.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes átlátható működést, hatékonyságot és szakmaiságot ígért. 2009 nyarán, a BKV-botrány kirobbanásakor egyértelművé vált, hogy nem mennek rendben a dolgok a főváros cégeinél. Azóta több esetben nyomozás indult, és feljelentések is történtek. Ezek az ügyek a mai napig folyamatban vannak - jelentette ki György István. A politikus hozzátette, az alapinfrastruktúra változtatására volt szükség, ugyanis a közpénzek felhasználása nem volt átlátható. Egyes cégek esetében a gyeplő be volt dobva a menedzsmentek nyakába - jegyezte meg. György István leszögezte, hogy az új modell hatékonyabb lesz, mint a korábbi. A Budapesti Városüzemeltetési Központ Zrt. működését nyolc vállalat finanszírozza egy menedzsment-szerződés keretében. A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. lesz felelős minden közlekedéssel kapcsolatos ügyért. Mindkét cég 2011. július 1-től fogja teljes körűen ellátni feladatait.
Az előző városvezetés által kötött gyanús szerződések összege eléri a mintegy 7 milliárd forintot - mondta. A politikus hozzátette: ez a nem megfelelő ár-érték aránynak, az értékelhetetlen teljesítéseknek, a piacinál jóval magasabb vállalási áraknak, és a közbeszerzési törvénybe ütköző eljárásoknak az eredménye.
Mint fogalmazott, új intézményi infrastruktúrát hoztak létre, melynek célja a közszolgáltatások hatékony működtetése, a korrupció felszámolása, és a közpénzek felhasználásának átláthatósága. Az új intézményi rendszer átlátható lesz, és szakmai alapon fog működni. A politikusok felelős döntéseket hozhatnak, azonban szakmaiakat nem - hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
2010 novemberéig az új fővárosi vezetés két új céget hozott létre, új vezérigazgatókat és ügyvezetőket nevezett ki. Az igazgatóságokat megszüntették, új felügyelőbizottsági tagokat neveztek ki, ellenzéki ellenőrzés alá vonták a felügyelőbizottságokat. Az ellenzék ellenőrző szerepe egyértelmű lesz, semmit sem szeretnénk titkolni - hangsúlyozta a fideszes politikus.
A közszolgáltatásokban nincs helye a magántőkének
A politikus elmondása szerint komoly kihívás az üzleti élet szereplői számára ez az új modell, mert sok ember érdekeit sértheti. A kinevezésük után támadások indultak az új vezetők ellen, ezeket kivizsgáljuk. A fenyegetések nem tántorítanak el bennünket az új modell megvalósításától - jelentette ki a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.
Újságírói kérdésre válaszolva György István elmondta: a Fővárosi és a Csatornázási Művek Zrt.-t, valamint a Fővárosi Vízművek Zrt.-t 1997-ben privatizálták. Az elmúlt közel másfél évtizedben sok körülmény változott, ezért újra kell gondolni, mennyire szolgálja a két vállalat a város és a lakosok érdekeit. Hosszú távon a közszolgáltatásokban a magántőkének nincs helye - húzta alá a politikus.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!