Magyarság: Mit akar Orbán, mit akar a kormány?!!

Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 3 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 2337 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Hungarica.hírportál vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 3 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 2337 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Hungarica.hírportál vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 3 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 2337 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Hungarica.hírportál vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 3 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 2337 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Hungarica.hírportál vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A parlament elé terjesztette a kormány az Országgyűlés őszi ülésszakára készített törvényalkotási programját. A jövő évi költségvetés és az azt megalapozó törvénycsomag mellett a legfontosabbak között a 16 százalékos személyi jövedelemadó bevezetése, a gyes és a gyed újraszabályozása, valamint az APEH és a vám- és pénzügyőrség összevonásához szükséges jogszabályok megalkotása szerepel.

Kormányzati teendők című szónoklattal tisztelte meg az őszi nyitányon a Tisztelt Házat a miniszterelnök. Alkotmányos szokásainknak megfelelően tájékoztattatott arról, hogy május óta mit végzett a kormány. Fölöttébb udvariasan köszönetet mondott mindazoknak, akik töretlenül biztatták és töretlenül támogatták, hangsúlyozván: „Végül is ők itták és ők isszák a levét az elmúlt évek sikertelen kormányzásának, mégis úgy látom, van bennük elegendő türelem és támogatás, nem gondolják, hogy egy csapásra minden jóra fordulhat Magyarországon.” Szólt a múltról, a jelenről, s még inkább bizakodón, a jövőről. Idézünk belőle, - bízván, hogy érdemes lesz emlékezni, emlékeztetni rá!

DR. ORBÁN VIKTOR miniszterelnök: - Nyolc év lejtmenet után időre van szükség, hogy visszakapaszkodjunk a süllyedés előtti állapotba, és ahhoz is idő kell, hogy onnan aztán feljebb léphessünk. Először is el kell takarítani a romokat, és le kell rakni az új alapokat. Nagy eredmény, hogy az új alap már létezik. A világ országait versenyképességi rangsorba szokták rendezni. A legutóbbi ilyen rangsorban Magyarország az 58. helyről az 52. helyre visszakapaszkodott. A hangsúly a visszakapaszkodáson van, ugyanis 2002-ben hazánk a világ versenyképességi rangsorában az első 30-ban volt. Szeretnénk, ha 2014-ben újra az első 30-ban lehetne...
- Évtizedes tabukat döntöttünk le, és ezzel megkezdtük Magyarország talpra állítását. Most már jól látható: ma már más rendszer szerint működik, mint korábban, azokban az években, amikor nem tudtunk előrelépni. Természetesnek veszem,  hogy a régi rend hívei nem osztoznak az új rend iránti elkötelezettségünkben és lelkesedésünkben. Ez érthető, hiszen ők a régi rendet védik, azt a régi rendet, amelynek mélyreható megváltoztatásáról döntöttek a magyar választópolgárok. De remélem, hogy a régi rend hívei - akik itt ülnek a Házban - nem veszik zokon, hogy teljesítjük azt feladatot, amivel megbíztak az emberek. Elvégezzük azt a munkát, amelyet a kétharmados forradalommal ránk testáltak a választópolgárok...
- Ennek szellemében dolgoztunk a nyáron. Augusztus 1-jétől működni kezdett a Széchenyi forgóeszközhitel-program, amely immár 25 millió forintig vehető igénybe. Augusztus 1-jétől a kormány átvállalta a televíziók üzemben tartási díját. Augusztus 12-étől a kispatikák védelme érdekében patikaalapítási stop lépett életbe. Augusztus 15-étől elismertük az adórendszeren kívüli kereset intézményét. Augusztus 16-án megszűnt a jelzálogalapú devizahitelezés az ingatlanokra. Augusztus 16-ától illetékmentes az egyenes ági rokonok közti öröklés és ajándékozás. Augusztus 19-én megszigorítottuk, hatályba léptettük az alkotmánymódosítást, a katonaság, a rendőrség és a titkosszolgálatok politikai feddhetetlenségét. Augusztus 20-án életbe lépett a kettős állampolgárságról szóló törvény. Augusztus 28-ától a társasági nyereségadó 10 százalékra csökkent. Augusztus 30-án Küngösön megnyitottuk az előző kormány által bezárt első kispostát. Szeptember 1-jén 50 millió forintig kiterjesztettük a Széchenyi beruházási hitelt. Szeptember 1-jétől a szakhatóságok első esetben csak figyelmeztetéssel büntethetik a kis- és középvállalkozásokat. Szeptember 1-jétől életbe lépett és megkezdtük végrehajtását a termőföld védelmét célzó törvénynek. Szeptember 1-jén megkezdte működését a Terrorelhárítási Központ. Szeptember 1-jétől életbe lépett a 2 millió forintos havi bérplafon a költségvetési szférában. Szeptember 1-jén visszaállítottuk az önkormányzatok törvényességi felügyeletét. Szeptember 1-jétől iskolába járáshoz kötöttük a családi pótlékot...
- Ami pedig a jövőt illeti: szeptember 15-étől a közétkeztetést végző intézmények helyi termelőktől is vásárolhatnak. Ami szintén a jövőt illeti: miután kihirdettük a bankadóról szóló törvényt, szeptember 30-áig annak első felét be kell fizetni. Szeptember végétől jövedékiadó-mentes lesz a meghatározott mennyiségű gyümölcspárlat-előállítás, és október 1-jétől az év elejéig visszamenőleges hatállyal 98 százalékos különadó sújtja az abszurd végkielégítéseket...
- A kormány új nemzetpolitikai rendszert épít. A kettős állampolgárságot bevezettük, annak az elérhetőségét január 1-jétől biztosítjuk. Ugyancsak a nemzetpolitikai rendszer része, hogy elfogadtuk a nemzeti összetartozásról szóló törvényt és hogy a Magyar Állandó Értekezletet is felélesztettük, ami hamarosan ismét működésbe lép. De nemcsak új nemzetpolitikai rendszert építünk, hanem új politikai rendszert is: célunk a nem több mint kétszáz fős új Országgyűlés, a mintegy 40 százalékkal csökkentett létszámmal működő helyi politika már az idén, az állami vezetők fizetésének mérséklése, és az abszurd végkielégítések rendszerének felszámolása...
- A nemzeti intézményeknek - amelyeknek az a kötelességük, hogy biztosítsák a jogállamiság működését - a működőképességét helyreállítottuk, gondoljanak az Alkotmánybíróságra vagy éppen az Állami Számvevőszékre. A gazdasági és költségvetési adatok meghamisításának gyakorlatát megszüntettük, a politikusok felelőtlenségének helyzetét fölszámoltuk, és a titkosszolgálatok politikai célú fölhasználását is megtiltottuk és lehetetlenné tettük...
- A nemzeti együttműködés rendszerében új gazdasági rendszert is építünk. A kilátástalanság és a kiszolgáltatottság helyén megpróbálunk fölépíteni egy erős gazdaságot. A spekulációra, eladósodásra és megszorításokra épülő gazdasági rendszer helyett értékteremtésre, munkahelyek létesítésére és pénzügyi felelősségre épülő gazdasági rendszert építünk. A húzd meg-ereszd meg, megszorítás-pazarlás politikájával szakítanunk kell!  Könnyen belátható, hogy nem jöhetünk ki olyan eszközökkel az adósságcsapdából, mint amilyen eszközökkel oda belesétáltunk, vagyis nem folytathatjuk elődeink gazdaságpolitikáját, mert az az ország eladósodásához vezetett. Az új gazdasági rendszerben lehetőséget adunk a kis- és középvállalkozásoknak a térnyerésre. Ezért töröltünk el tíz adónemet, és csökkentettük a nyereségadót. Bevezettük a bankadót. Elindítjuk a Széchenyi-tervet, ennek nemzeti konzultációja most zajlik. Elismerjük az alkalmi és a háztartás körüli munkát. Új együttműködést alakítunk ki a pénzpiaci befektetőkkel, új együttműködést alakítunk ki a reálgazdasági befektetőkkel, új foglalkoztatási és szakképzési programot indítunk, napokon belül aláírjuk a megállapodást a kamarával...
- A bizakodáson és derűlátáson túl  azonban semmi ésszerű okunk azt hinni, hogy a világgazdaság kilábalt a válságból. Éppen ellenkezőleg: akkor járunk el a józan ész szabályainak megfelelően, ha újabb visszaesés vagy újabb visszaesések lehetőségét sem zárjuk ki. Ennek tudatában kell készülnünk a nemzeti valuták, közöttük a forint árfolyam-ingadozásaira is. Ezért az idén csak 3,8 százalékkal nyújtózkodhatunk tovább, mint a takarónk ér, és jövőre sem javaslok 3 százalékosnál nagyobb nyújtózkodást...
- Új szociális rendszert is építünk a nemzeti együttműködésen belül. Újra emberszámba veszi a politika a nehéz helyzetben lévő honfitársainkat, és senkit sem hagyunk az út szélén. A fogyatékkal élőknek visszaadjuk azt, amit az előző kormányok elvettek tőlük, és megállapodást kötünk velük, hogy ez még egyszer nem fordulhat elő. Kilakoltatás nem lesz Magyarországon a moratórium lejárta után sem. A háztartások rezsiköltségét pedig kordában fogjuk tartani, ez része a nemzeti együttműködés szociális rendszerének...
- Fontos a nemzetközi piacok mozgásához történő alkalmazkodás, szükséges, de az igazodás önmagában nem lehet cél. Ezért a saját erőforrásainkon keresztül is kísérletet teszünk a magyar gazdaság versenyhelyzetének javítására. Az állam, a piac és a társadalom között egy új egyensúly kialakítására törekszünk. Meggyőződésünk, hogy a társadalom biztonságba és államba vetett bizalma, a társadalom jó lelkiállapota is része a gazdasági rendszernek, és enélkül hosszú távon nem működhet versenyképes és hatékony gazdaság sem. A nemzeti együttműködés rendszerének része az új közbiztonsági rendszer is. Szeretném világossá tenni, hogy a kormány a törvénytisztelő emberek és a bűncselekmények áldozatainak oldalán áll, nem a bűnözőkén! A bűnösök és a bűnözők mentegetése szociális helyzet vagy származás alapján elfogadhatatlan! Mindenkit megillet a védelem joga, ennek garantálásához szükséges eszközök kizárólag az állam kezében lehetnek. Ezért megerősítjük a rendőrséget, és célunk az, hogy Európa egyik legbiztonságosabb országa legyen Magyarország...
- Sikeresen leraktuk az alapokat, ezzel Magyarország visszaszerezte a reményt, de még nagyon messze vagyunk attól, ahová szeretnénk eljutni. Most jön a java, most jön az igazán nagy vállalkozás. Az új alapokra támaszkodva fel kell emelnünk és talpra kell állítanunk Magyarországot. Ehhez összefogás kell! Együtt kell nekiveselkednünk, mindenkinek a maga helyén. Magyarország minden kövét, gerendáját, tégláját és darabját egyszerre és ott helyben kell fölemelnünk!

Törvényalkotási program

A parlament elé terjesztette a kormány az Országgyűlés őszi ülésszakára készített törvényalkotási programját. A jövő évi költségvetés és az azt megalapozó törvénycsomag mellett a legfontosabbak között a 16 százalékos személyi jövedelemadó bevezetése, a gyes és a gyed újraszabályozása, valamint az APEH és a vám- és pénzügyőrség összevonásához szükséges jogszabályok megalkotása szerepel.

A kabinet elképzelései szerint novemberben fogadnák el azt a törvényt, amellyel létrehoznák a nemzeti eszközkezelő társaságot. Ezzel az intézménnyel rendeznék a jelzáloggal terhelt ingatlanok tömeges árverezéséből és a fizetési kötelezettségeiket teljesíteni nem tudók utcára kerüléséből fakadó problémákat. Novemberben fogadnák el a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény módosítását, amellyel megteremtenék a lehetőségét a 40 év szolgálati idővel rendelkező nők öregségi nyugdíjjogosultságának. Az elképzelések között szerepel a gyes és a gyed újraszabályozása, valamint a gyes melletti nyolcórás munkavégzés tilalmának visszaállítása. Az ígéreteknek megfelelően törvénnyel biztosítanák, hogy 2011. január 1-jétől megkezdhessék működésüket a megyei kormányhivatalok, valamint kiküszöbölnék az egyházakat az előző kormányzati ciklusban ért méltánytalanságokat. Várhatóan elkészül az új jogalkotási törvény is, - a korábbit az Alkotmánybíróság a tavalyi év végével semmisítette meg. Módosítanák a 2011. évi népszámlálásról szóló törvényt, és több, nemzetpolitikai vonatkozású jogszabály változtatását is előterjesztenék, így például a Szülőföld Alapról, illetve a szomszédos államokban élő magyarokról szólót. - Íme, a tervezett program.

Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium

1. Törvényjavaslat a hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény módosításáról.

(Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: miután az Alkotmánybíróság az új Ptk. hatálybalépéséről szóló rendelkezéseket megsemmisítette, de az új Ptk. szabályaira épült hagyatéki eljárási törvényt a döntés nem érintette, emiatt indokolt azt úgy módosítani, hogy az a hatályos Ptk. szabályaihoz igazodjon. Az elfogadás várható időpontja: október.)

2. Törvényjavaslat a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a területi államigazgatási szervek átalakításához kapcsolódó egyes törvények módosításáról.

(Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a területi államigazgatási szervek 2011. január elsején esedékes szervezeti, működési integrációjával, az ún. megyei kormányhivatalok működésének megkezdésével kapcsolatos törvénymódosításokat tartalmazza. Az elfogadás várható időpontja: november.)

3. Törvényjavaslat a tartással kapcsolatos ügyekben a joghatóságról, az alkalmazandó jogról, a határozatok elismeréséről és végrehajtásáról, valamint az e területen folytatott együttműködésről szóló 4/2009/EK tanácsi rendelet hazai végrehajtásának biztosítása érdekében szükséges törvénymódosításokról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: Az EK tanácsi rendelet hazai alkalmazásához szükséges törvényi rendelkezések megalkotása. Az elfogadás várható időpontja: november.)

4. Törvényjavaslat a miniszterek feladat- és hatáskörének változásával összefüggésben szükséges törvénymódosításokról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányzati struktúra megváltozásából következő feladat- és hatáskörök módosulásának átvezetése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

5. Törvényjavaslat az egyházak hitéleti és közcélú tevékenységének anyagi feltételeiről szóló 1997. évi CXXIV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az egyházakat az előző kormányzati ciklusban ért méltánytalanságok kiküszöbölése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

6. Törvényjavaslat a jogalkotásról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Az Alkotmánybíróság 2009. december 31-ével megsemmisítette a jogalkotásról szóló 1987. évi, XI. törvényt, így elengedhetetlen annak újbóli megalkotása. Az elfogadás várható időpontja: november.)

7. Törvényjavaslat a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. A szabályozás célja: jogharmonizációs kötelezettség teljesítése. Az elfogadás várható időpontja: december.)

8. Törvényjavaslat a 2011. évi népszámlálásról szóló 2009. évi CXXXIX. törvény módosításáról.(Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a népszámlálás szervezése és lebonyolítása tekintetében hozott több szakszerűtlen, célszerűtlen és kockázatos döntés korrigálása, amelyek egy részét a 2009 őszén elfogadott törvénybe is belefoglalták, így e rendelkezések áttekintése és módosítása is indokolt. Az elfogadás várható időpontja: december.)

9. Törvényjavaslat az egyes nemzetpolitikai vonatkozású törvények módosításáról.

Benne: a Szülőföld Alapról szóló 2005. évi II. törvény módosítása, valamint a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény módosítása.(Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a határon túli magyarok támogatásának egységes rendszerbe foglalása. Az elfogadás várható időpontja: december.)

10. Törvényjavaslat az egyes büntető tárgyú törvények módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az alkotmánybírósági határozatok büntetőjogi vonatkozásainak átvezetése, a környezetvédelmi tényállások esetén az EU jogharmonizáció kapcsán felmerült módosítások, valamint a kényszergyógykezelés és a részben felfüggesztett szabadságvesztés szabályainak újragondolása. Az elfogadás várható időpontja: december.)

11. Törvényjavaslat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2009. évi CXX. törvény hatályba nem lépésével összefüggő egyéb törvénymódosításokról. (Közepes terjedelmű szabályozás.

Célja: az új Ptk.- hoz kapcsolódóan 2011. január elsején hatályba lépő törvények feltétlenül szükséges módosítása. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Belügyminisztérium

1. Törvényjavaslat az épített környezet átalakításáról és védelméről szóló 1997. évi

LXXVIII. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: jogharmonizációs szabályok átvezetése, az építésügyi nyilvántartások elektronizálásának és az adatvédelmi jogszabályokkal való összhangjának megteremtése, az Alkotmánybíróság 144/2010. (VII. 14.) határozatából fakadó, jogalkotási kötelezettség teljesítése, az építésügyi és

építésfelügyeleti hatósági eljárások elektronizálásának bevezetése, a közterületi szabályozás szigorítása feltételeinek megalapozása, az önkormányzatok építésügyi szerepének megerősítése és rugalmasabbá tétele. Az elfogadás várható időpontja: november.)

2. Törvényjavaslat a menedékjogról szóló 2007. évi LXXX. törvény módosításáról, valamint a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: jogharmonizációs jellegű módosítás, a 2008/115/EK irányelv és a 2009/50/EK irányelv átültetése, illetve a jogalkalmazás során felmerült problémák rendezése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

3. Törvényjavaslat a fővárosi és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: az Alkotmánybíróság által hatályon kívül helyezett határozat - 55/2010./ V.5. - rendelkezések pótlása. Az elfogadás várható időpontja: november.)

4. Törvényjavaslat egyes rendészeti tárgyú törvények módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányprogramból adódó feladatok végrehajtása, többek között a rendőrségi pótlékrendszer újragondolása, a rendészeti korrupció felszámolása, továbbá jogharmonizációs kötelességek teljesítése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

Vidékfejlesztési Minisztérium

1. Törvényjavaslat a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló

2007. évi XVII. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányprogramhoz kapcsolódóan az eljárás egyszerűsítése, az ügyfelek érdekeinek szem előtt tartása, a támogatásról való döntés időpontjának meghatározása. Az elfogadás várható időpontja: október.)

2. Törvényjavaslat a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi MI. törvény módosításáról.(Közepes terjedelmű szabályozás.  Célja: a vízi közműszolgáltatásra vonatkozó, szakmailag feltétlenül szükséges elemek beépítése a vízgazdálkodási törvénybe, így - többek között - felülvizsgálatra kerülnek a vízgazdálkodási hatósági eljárásra vonatkozó, a tulajdonnal kapcsolatos rendelkezések. Az elfogadás várható időpontja: november.)

3. Törvényjavaslat a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény

Módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Elfogadás várható időpontja: november

Célja: a hulladékokról és egyes irányelvek hatályon kívül helyezéséről szóló 2008/98/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv hazai jogrendbe történő átültetése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

4. Törvényjavaslat az agrárkamaráról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az agráriumnak a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény hatálya alóli kivétele, a kamara szervezeti felépítésének, működésének és fegyelmi rendjének meghatározása. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Honvédelmi Minisztérium

1. Törvényjavaslat a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás.

Célja: jogharmonizációs kötelezettség teljesítése, a fegyelmi eljárással kapcsolatos szabályok pontosítása. Az elfogadás várható időpontja: október.)

2. Törvényjavaslat a Magyarországon állomásozó közös katonai szervezetek egyes jogállási kérdéseiről. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a hazánk területén tartósan állomásozó külföldi haderők tagjainak a feladatellátáshoz kötődő mentességek biztosítása. Az elfogadás várható időpontja: november.)

3.  Törvényjavaslat a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a központi államigazgatási szervekről, valamint a kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvénnyel bevezetett új vezetői struktúrával kapcsolatos szabályok pontosítása, kifejezetten a szervezeti hatékonyság növelése és a Magyar Honvédség felsőszintű irányítási és vezetési struktúrájának teljes körű biztosítása érdekében. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

1. Törvényjavaslat a bio-üzemanyagokról szóló törvényről. Benne: az európai uniós csatlakozással összefüggő egyes törvények módosításokról, törvényi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről, valamint egyes törvényi rendelkezések megállapításáról szóló 2004. évi XXIX. törvény módosítása. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a tüzelőanyagokra vonatkozó minőségi követelmények meghatározása, a teljes életciklusra számított üvegházhatású gázkibocsátás csökkentése, a kötelező bioüzemanyag-részarány, a fenntarthatósági kritériumok meghatározása. Az elfogadás várható időpontja: október.)

2. Törvényjavaslat az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról. Benne: a vízi közlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény módosítása; a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény módosítása; a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény módosítása; a légi-, a vasúti és a vízi közlekedési balesetek és egyéb közlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló 2005. évi CLXXXIV. törvény módosítása; az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításról szóló 2004. évi XXXIII. törvény módosítása.

(Közepes terjedelmű szabályozás. Jogharmonizációs jellegű módosítás.Az elfogadás várható időpontja: november.)

3. Törvényjavaslat a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. Törvény módosításáról, és a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény módosításáról Benne: az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény jogharmonizációs záradékának módosítása; a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény módosítása.(Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: méltányos szabályok megállapítása a villamos energia határokon keresztül történő kereskedelmére vonatkozóan, továbbá megkülönböztetés-mentes szabályok rögzítése a' földgázszállító rendszerekhez, földgáztárolókhoz való hozzáférés feltételeire vonatkozóan a földgáz belső piacának megfelelő működése érdekében. Az elfogadás várható időpontja: november.)

4. Törvényjavaslat a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi

CLXXXI. törvény módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. A szabályozás célja: az egyszerűbb eljárás megteremtése, a jogalkalmazói tapasztalatok beépítése, a törvény céljainak a jelenleginél olcsóbb módon történő biztosítása, a rendszer túlzottan bürokratikus elemeinek eltörlése. Az elfogadás várható időpontja: december.)

5. Törvényjavaslat a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény módosításáról.(Közepes terjedelmű szabályozás.  Célja: a nemzetközi közúti árufuvarozási piachoz való hozzáférés szabályainak deregulációs jellegű, közösségi szintű szabályozása, adatkezelési kérdések kezelése, továbbá a taxis vállalkozásokra vonatkozóan szabályozási felhatalmazás. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Nemzeti Erőforrás Minisztérium

1. Törvényjavaslat egyes szociális, fogyatékos-ügyi, gyermekvédelmi és családtámogatási tárgyú törvények módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a térítési díj szabályainak megváltoztatása, átmeneti és tartós bentlakásos ellátás felülvizsgálata, magántőke bevonása, a GYES és GYED újraszabályozása, a GYES melletti 8 órás munkavégzés tilalmának visszaállítása, az utógondozói ellátottak esetében a korábbi korhatár visszaállítása. Az elfogadás várható időpontja: november.)

2. Törvényjavaslat az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a munkajogi részekre vonatkozó speciális rendelkezések, az Előadó-művészeti Tanács működésére, az előadó-művészeti szervezetek vezetői pályázatára és a zenekarokra, énekkarokra vonatkozó rendelkezések, továbbá a színházak, bábszínházak finanszírozására vonatkozó szabályok módosítása. Az elfogadás várható időpontja: november.)

3. Törvényjavaslat a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányprogrammal összhangban a sport-köztestületek, közalapítványok, háttérintézmények, tanácsadó testületek feladatainak módosítása, és a jogalkalmazás során felmerült fogalmi pontosítások átvezetése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

4. Törvényjavaslat a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a 40 év szolgálati idővel rendelkező nők öregségi nyugdíjjogosultságával összefüggő módosítások. Az elfogadás várható időpontja: november.)

5. Törvényjavaslat az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az egyedi méltányosságra vonatkozó szabályok módosítása, illetve a kormányprogramból adódó szabályozási feladatok végrehajtása. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Nemzetgazdasági Minisztérium

1. Törvényjavaslat az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról. Benne: a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény jogharmonizációs célú módosítása; a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII, törvény módosítása; a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló 2007. évi CXXXV. törvény jogharmonizációs célú módosítása, a fizetési, illetve értékpapír-elszámolási rendszerekben történő teljesítés véglegességéről szóló 2003. évi XXIII. törvény módosítása;  a lakás-takarékpénztárakról szóló 1996. évi CXIII. törvény módosítása.  (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: az egyes pénzügyi tárgyú uniós jogi aktusok hazai jogrendbe történő átültetése, valamint a törvények hatályosulásából eredő, a gyakorlati működés során problémákat okozó technikai jellegű pontosítások átvezetése. A javaslat része lesz a lakás-takarékpénztár vonzóbbá tétele. Az elfogadás várható időpontja: november.)

2. Törvényjavaslat egyes közpénzügyi tárgyú törvények módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás.  Az Országgyűlés július 22-én fogadta el az államháztartási törvény módosítását, amely rendelkezett - egyebek mellett - a költségvetési szervek működésének azonnali racionalizálásáról és a költségvetési (fő)felügyelői rendszer létrehozásáról. A közpénzügyi rendszer átalakításának, korszerűsítésének azonban ez csak az első lépése volt, még 2010-ben további lépések megtételét tervezi a kormány, amelyek már a 2011. évi költségvetés végrehajtásánál hasznosulhatnak. Az elfogadás várható időpontja: november.)

3. Törvényjavaslat az adó- és járuléktörvények, a számviteli törvény és a könyvvizsgáló kamarai törvény, valamint az európai közösségi jogharmonizációs kötelezettségek teljesítését célzó adó-és vámjogi tárgyú törvények 2010. évi módosításáról. Benne: az APEH és a VP egyesítésével összefüggő jogszabály módosítása.(Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: egyrészről a kormány által meghirdetett 16 százalékos személyi jövedelemadó kulcs bevezetését biztosító, valamint az APEH és a VP egyesítése miatt szükségessé váló jogszabályok megalkotása, illetve a bele járó jogharmonizációs célú kötelezettségek teljesítése. Célja továbbá: az adózással kapcsolatos egyes határidők újraszabályozása, az adminisztráció egyszerűsítése. Az elfogadás várható időpontja: november.)

4. Törvényjavaslat a Nemzeti Eszközkezelő Társaságról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: A Kormány 29 pontos akciótervében szereplő intézkedés, a jelzáloggal terhelt ingatlanok tömeges árverezéséből és a fizetési kötelezettségeiket teljesíteni nem tudók utcára kerüléséből fakadó problémákat hivatott hosszútávon, megnyugtatóan, a jogok és kötelezettségek egyensúlyára épülően rendezni. Ehhez a finanszírozók, a hitelfelvevők és az állam számára optimális, mindhárom szereplő motivációját elősegítő szabályozás kialakítása szükséges! Az elfogadás várható időpontja: november.)

5. Törvényjavaslat a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről. (Nagy terjedelmű szabályozás. Az elfogadás várható időpontja: december.)

6. Törvényjavaslat a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetését megalapozó törvények módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. A költségvetéshez szükséges törvénymódosításokat tartalmazza az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 36. §-a alapján. Az elfogadás várható időpontja: december.)

 

7. Törvényjavaslat foglalkoztatáspolitikai területet érintő jogharmonizációs célú jogszabály-módosításokról. Benne: az, ágazati párbeszéd bizottságokról és a középszintű szociális párbeszéd egyes kérdéseiről szóló 2009. évi LXXIV. törvény módosítása; a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény módosítása; az európai üzemi tanács létrehozásáról, illetve a munkavállalók tájékoztatását és a velük való konzultációt szolgáló eljárás kialakításáról szóló 2003. évi XXI. törvény módosítása; az Országos Érdekegyeztető Tanácsról szóló 2009. évi LXXIII. törvény módosítása. (Nagy terjedelmű szabályozás. Jogharmonizációs célú módosítás, a 2009/38/EK irányelv, a 2009/50/EK irányelv és a 2009/52/EK irányelv átültetése. Az elfogadás várható időpontja: december.)

8. Törvényjavaslat a termékek forgalmazásával összefüggő egyes követelményekről és a piacfelügyeletről, valamint a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. A törvényjavaslat a piacfelügyelet átlátható, egységes rendszerét állítaná fel egy új törvény megalkotásával és több más törvény módosításával egyidejűleg. A kereskedelemről szóló törvény módosítását a turizmus, területét érintő módosítások indokolják. Az elfogadás várható időpontja: december.)

9. Törvényjavaslat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. A módosítások kiterjednek a fogalmi rendszer pontosítására, a panaszkezelés, az ügyfélszolgálati szabályok kiegészítésére, a békéltető testületi szabályozás korrekciójára a közérdekű keresetek szabályainak újragondolására és a hatósági eljárás szabályainak pontosítására, kiegészítésére. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Külügyminisztérium

Törvényjavaslat a konzuli védelemről szóló 2001. évi XLVI. törvény módosításáról.(Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a konzuli tevékenységhez kapcsolható adminisztrációs terhek és folyamatok csökkentése, az informatikai rendszerek modernizálása, a lassú diplomáciai futárpostát kiváltó gyorspostai szolgáltatás alkalmazása többlépcsős fejlesztés keretében. Az elfogadás várható időpontja: december.)

Bartha Szabó József

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu