Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Hungarica.hírportál közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Hungarica.hírportál vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az Alstom sajnálattal értesült a BKV azon bejelentéséről, amely szerint a közlekedési vállalat felmondja a budapesti 2-es és 4-es metróvonal szerelvényeinek szállítására kötött szerződést, áll a cég lapunknak elküldött közleményében. A vállalat vezetőit meglepte a bejelentés, mert megítélésük szerint a szerződés felmondása nem alkalmazható. Az Alstom hangsúlyozza, hogy a szerelvények műszaki paraméterei teljes mértékben megfelelnek a BKV által jóváhagyott és a Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2007. augusztusában kiadott előzetes típusengedélyben rögzített szempontoknak.
Álláspontjuk szerint az új metrószerelvények a legszigorúbb uniós és nemzetközi biztonsági előírásokat is teljesítik, az Alstom eddig több mint 3000 Metropolis metrókocsit értékesített világszerte, amelyek közül 1852 metrókocsi a Budapest számára gyártott szerelvényekkel azonos vagy ahhoz hasonló fékrendszerrel készült. A kocsik például Szingapúrban, Sanghajban, Barcelonában és Isztambulban közlekednek. Az Alstom elemzi a kialakult helyzetet valamint lehetséges válaszlépéseit. Eddig az Alstom mindvégig szorosan együttműködött a hatóságokkal és a BKV-val. A jelenlegi helyzetben az Alstom el kívánja kerülni a bírósági eljárást, ezért bízik abban, hogy születhet olyan megállapodás, amely elfogadható mind a BKV, mind pedig a tulajdonos fővárosi önkormányzat számára. Mint arról beszámoltunk, a BKV vezérigazgatója szerdán felmondta az Alstommal kötött metrókocsi-szerződést. Lehívták a szerződések alapján már kifizetett 108 millió euró visszafizetésére, valamint a jóteljesítésre vonatkozó bankgaranciákat, és bejelentették kötbér- és kárigényét a szállító felé. A BKV tervei szerint új metrókocsitendert írnak ki, a 4-es metró további 3-5 évet csúszik. Tarlós István főpolgármester csütörtöki interjúnkban nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a szerződésbontás ellenére mégis megegyeznek az Alstommal a metrókocsik leszállításáról. index
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!